Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

4.1.4.2. Stališča respondentov glede ekološke problematike v slovenskih hotelih

V prvi fazi so nas zanimala nekatera stališča respondentov glede ekološke problematike v hotelih v Sloveniji. Za pridobivanje podatkov smo uporabili petstopenjsko Likertovo lestvico, s pomočjo katere smo merili stopnjo strinjanja posameznega anketiranca s postavljeno trditvijo. Rezultati (povprečne vrednosti, standardni odkloni in varianca) so prikazani v tabeli 6.

Tabela 6: Nekatera stališča respondentov glede ekološke problematike v hotelih v Sloveniji (povprečne vrednosti, standardni odkloni in varianca)

Trditev Povprečna vrednost Standardni odklon Varianca
V našem podjetju posvečamo veliko pozornost ekološki problematiki 3,9500 0,84580 0,715
Poznamo Znak za okolje EU - marjetica. 3,0000 1,39548 1,947
Hoteli z znakom za okolje so bolje pozicionirani na trgu. 3,4250 0,95776 0,917
Slovenija naj prevzame enega izmed mednarodno uveljavljenih znak za okolje za hotele. 4,1750 1,00989 1,020
Slovenija naj prevzame Znak za okolje EU -marjetico. 3,8750 1,09046 1,189
Slovenija naj uvede svoj znak za okolje za hotele. 2,4500 1,21845 1,485
Znak za okolje je lahko eden od znakov specializacije v državnem sistemu kategorizacije nastanitvenih objektov. 3,6000 1,03280 1,067
Podeljevanje znak za okolje lahko pripomore k večjemu ugledu in prepoznavnosti slovenskega turizma. 4,2250 0,73336 0,538
Uvedba znak za okolje v hotelu bi pomenila za naše podjetje velik strošek. 3,4250 0,98417 0,969
Z uvedbo znak za okolje bi lahko povišali cene proizvodov in storitev. 2,9500 1,15359 1,331
Rezultat uvedbe znak za okolje bi pomenila za naš hotel dvig kakovosti ponudbe. 3,6000 0,92819 0,862
Vključili se bomo v sistem znak za okolje v turizmu, če bo izdelan za Slovenijo. 3,3333 0,89834 0,807

Rezultati kažejo, da respondenti posvečajo ekološki problematiki v povprečju oziroma v večini primerov veliko pozornost (45 odstotkov respondentov se pretežno strinja s prvo trditvijo, 27,5 odstotkov pa se jih popolnoma strinja). Kljub temu jih le nekaj manj kot polovica pozna znak za okolje EU, marjetico (kar 20,5 odstotkov respondentov pa odgovarja, da evropskega znaka ne poznajo). Standardni odklon in varianca kažeta veliko razpršenost odgovorov okoli povprečne vrednosti. Ne glede na to se respondenti v povprečju strinjajo, da so lahko hoteli z znakom za okolje bolje pozicionirani v očeh gostov (35 odstotkov respondentov se pretežno strinja).

Glede prevzemanja že obstoječih evropskih znakov so anketirani v večini primerov mnenja, da bi bila takšna praksa ustrezna za hotele v Sloveniji. V povprečju menijo, da bi bilo ustrezno prevzeti enega izmed mednarodno uveljavljenih znakov (45 odstotkov anketiranih se popolnoma strinja), enako velja tudi glede prevzemanja znaka za okolje EU (marjetice). V skladu s tem so razumljiva tudi stališča do uvajanja lastnega slovenskega znak za okolje za hotele: temu nasprotuje večina (52,5 odstotkov) respondentov. Veliko število respondentov pa se strinja s trditvijo, da bi lahko bil znak za okolje eden od znakov specializacije v državnem sistemu kategorizacije nastanitvenih objektov (17,5 odstotkov respondentov se popolnoma strinja, 42,5 odstotkov se pretežno strinja) in bi torej predstavljal parameter kakovosti.

Anketirani se pričakovano strinjajo, da lahko podeljevanje znaka za okolje pripomore k večjemu ugledu in prepoznavnosti slovenskega turizma, saj je kar 87,5 odstotkov anketirancev na pritrdilni strani odgovora, hkrati pa pri tem vprašanju opazimo tudi najmanjša odstopanja glede mnenj (najmanjši standardni odklon). Stališča glede stroškov uvajanja znaka za okolje so precej neopredeljena. Kot kažejo rezultati, se anketirani v večini primerov (47,5 odstotkov) ne morejo opredeliti glede stroškov, ki bi jih prineslo uvajanje ekološkega znaka v hotele.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 3 / 9  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.