Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

4.1.1. Cilji raziskave
Namen raziskave je bil pridobiti podatke o stanju na področju ekološkega managementa v slovenskih hotelskih podjetjih. Sočasno smo želeli spoznati tudi stališča managementa v hotelskih podjetjih Slovenije o ekološki problematiki.

Cilji primarne raziskave so bili naslednji:

  • proučiti stališča respondentov glede uvajanja ekoloških standardov in znaka za okolje v hotelih v Sloveniji;
  • ugotoviti, kakšen je pogled managementa v hotelih v Sloveniji na vlogo države v procesu uvajanja, izvajanja in kontrole znaka za okolje;
  • ugotoviti vključenost ekološke problematike v politiko podjetja v slovenskih hotelih;
  • ugotoviti stanje na področju že vpeljanih ekoloških standardov v slovenskih hotelih;
  • proučiti stanje na področju ekološke problematike za področja: vodenje podjetja, energija, voda, odpadki, hrup, gradnja in oprema hotela, izobraževanje in usposabljanje zaposlenih, informiranje gostov ter ekološka nabava in preskrba.

4.1.2. Vprašalnik

Primarne podatke (kvantitativne in kvalitativne) smo zbirali s pomočjo metode pisnega spraševanja. Merilni instrument (anketni vprašalnik) je bil pripravljen v okviru preliminarne raziskave, ki je potekala dvostopenjsko in sicer:
  • pridobivanje mnenj na manjšem vzorcu strokovnjakov s področja hotelskega managementa (Delfi metoda, metoda skupinskega intervjuja, brainstorming);
  • testiranje na manjšem testnem preliminarnem vzorcu v hotelih.
Na podlagi preliminarnih testov je bila pripravljena končna verzija merilnega instrumenta (vprašalnika) za pridobivanje podatkov na populaciji hotelov v Sloveniji. Končna različica vprašalnika (priloga 8) je bila sestavljena iz treh vsebinskih sklopov:
  • splošni podatki o podjetju (hotelu/hotelih)
  • stališča v zvezi z uvajanjem ekoloških standardov in znaka za okolje v slovenskih hotelih,
  • politika podjetja na področju ekološke problematike.
Vprašalnik je dolg štiri strani. V uvodu je bil respondentom predstavljen izvajalec, razložen je bil namen raziskave, izrečena jim je bila tudi zahvala za sodelovanje.


4.1.3. Izvajanje ankete
Zbiranje podatkov je potekalo v mesecu septembru 2006. Vprašalnik je bil razposlan 191 hotelskim podjetjem. Respondenti so bili pozvani, da vprašalnike vrnejo do konca meseca septembra 2006. Anketirana podjetja so prejela vprašalnike po pošti, skupaj s frankirano kuverto, na kateri je bil vpisan naslov prejemnika, na katerega so vrnili izpolnjen anketni vprašalnik. Respondente, ki vprašalnikov niso vrnili v predvidenem roku, smo po telefonu še enkrat prosili za sodelovanje v raziskavi. Del podjetij, ki smo jih kontaktirali, je želel elektronsko obliko vprašalnika, ki so jo nemudoma prejeli. Vprašalnike so anketirani vračali po pošti, po faksu, manjši del je bil vrnjen tudi z elektronsko pošto.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 9  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.