4.1.1. Cilji raziskave
Namen raziskave je bil pridobiti podatke o stanju na področju ekološkega managementa v slovenskih hotelskih podjetjih. Sočasno smo želeli spoznati tudi stališča managementa v hotelskih podjetjih Slovenije o ekološki problematiki.
Cilji primarne raziskave so bili naslednji:
- proučiti stališča respondentov glede uvajanja ekoloških standardov in znaka za okolje v hotelih v Sloveniji;
- ugotoviti, kakšen je pogled managementa v hotelih v Sloveniji na vlogo države v procesu uvajanja, izvajanja in kontrole znaka za okolje;
- ugotoviti vključenost ekološke problematike v politiko podjetja v slovenskih hotelih;
- ugotoviti stanje na področju že vpeljanih ekoloških standardov v slovenskih hotelih;
- proučiti stanje na področju ekološke problematike za področja: vodenje podjetja, energija, voda, odpadki, hrup, gradnja in oprema hotela, izobraževanje in usposabljanje zaposlenih, informiranje gostov ter ekološka nabava in preskrba.
4.1.2. Vprašalnik
Primarne podatke (kvantitativne in kvalitativne) smo zbirali s pomočjo metode pisnega spraševanja. Merilni instrument (anketni vprašalnik) je bil pripravljen v okviru preliminarne raziskave, ki je potekala dvostopenjsko in sicer:
- pridobivanje mnenj na manjšem vzorcu strokovnjakov s področja hotelskega managementa (Delfi metoda, metoda skupinskega intervjuja, brainstorming);
- testiranje na manjšem testnem preliminarnem vzorcu v hotelih.
- splošni podatki o podjetju (hotelu/hotelih)
- stališča v zvezi z uvajanjem ekoloških standardov in znaka za okolje v slovenskih hotelih,
- politika podjetja na področju ekološke problematike.
4.1.3. Izvajanje ankete
Zbiranje podatkov je potekalo v mesecu septembru 2006. Vprašalnik je bil razposlan 191 hotelskim podjetjem. Respondenti so bili pozvani, da vprašalnike vrnejo do konca meseca septembra 2006. Anketirana podjetja so prejela vprašalnike po pošti, skupaj s frankirano kuverto, na kateri je bil vpisan naslov prejemnika, na katerega so vrnili izpolnjen anketni vprašalnik. Respondente, ki vprašalnikov niso vrnili v predvidenem roku, smo po telefonu še enkrat prosili za sodelovanje v raziskavi. Del podjetij, ki smo jih kontaktirali, je želel elektronsko obliko vprašalnika, ki so jo nemudoma prejeli. Vprašalnike so anketirani vračali po pošti, po faksu, manjši del je bil vrnjen tudi z elektronsko pošto.