Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Priročnik

Znak za okolje EU za turistične namestitve (The European Eco-label for tourist accommodation service) je od leta 2003 uradni znak Evropske unije za okolju prijazne turistične namestitvene obrate. Oblikovan je bil kot priznanje turistom in turističnim namestitvenim zmogljivostim, ki spoštujejo okolje. Leta 2004 je Evropska komisija oblikovala tudi kriterije za kampe, ki za znak za okolje EU lahko zaprosijo od leta 2005 dalje.

Znak za okolje EU za turistične namestitve bi naj predstavljal v očeh uporabnika zagotovilo za okolju prijazno delovanje, s tem pa dodano vrednost (kakovost) proizvodu ali storitvi, ki naj vpliva na odločitev turistov glede izbire izdelka ali destinacije. Podjetja, ki so pridobila znak za okolje EU, s tem uradno veljajo kot dokazljivo okolju prijazna na svojem področju.

Za znak za okolje EU za turistične namestitve lahko zaprosijo vse vrste namestitvenih zmogljivosti, vključno s hoteli, penzioni, planinskimi kočami, zasebnimi sobodajalci, turističnimi kmetijami in kampi. Gre za izdelčno skupino »turistične namestitvene storitve«, ki za določeno ceno (provizijo) ponujajo varovano prenočitveno zmogljivost v primerno opremljenih sobah. Storitev prenočitve lahko vključuje tudi ponudbo hrane, rekreacije in/ali zelene površine.

Podjetja, ki so pridobila znak za okolje EU za turistične namestitve, si prizadevajo za:

  • nižje onesnaževanje zraka (povzročeno z barvami ter čistili z vsebnostjo sintetičnih topil);
  • bolj varčno rabo energije in ostalih naravnih virov;
  • manjše onesnaževanje okolja in okolice (odpovejo se uporabi pesticidov, gnojil itd.);
  • v ponudbi prehrane uporabljajo organsko pridelano hrano.
Prednosti znaka za okolje EU za turistične namestitve so v naslednjem:
  • Simbolizira visoko kakovost in okoljevarstveno uspešnost
    Znak za okolje EU je uradno priznana in spoštovana storitvena znamka, ki temelji na strogih in zanesljivih merilih ter zagotavlja okoljevarstveno uspešnost. Je učinkovito sredstvo, ki pokaže turistom prizadevanje hotela (ali drugih namestitvenih ponudnikov) za čim bolj varovano okolje in dvig kakovosti.
  • Simbolizira ekološko učinkovitost in nižanje stroškov
    Večina okoljevarstvenih ukrepov zahteva precejšnjo angažiranost, vendar je rezultat prispevek k dodani vrednosti izdelka. Ukrepi pomagajo odkriti ekološke in ekonomske slabosti v podjetju in v nekaterih primerih povzročijo tudi zelo zanimive inovacije. Omejevanje porabe naravnih virov, energije in vode lahko pomembno zniža stroške hotela (ali podobnih ustanov).
  • Daje občutek ugodja
    Okoljevarstvena zagotovila predpostavljajo zdrava bivališča, zdravo prehrano in zdravo okolje za turiste in zaposlene. Okolju prijazne turistične namestitvene zmogljivosti uporabljajo naravne gradbene materiale, imajo nekadilska območja in ne uporabljajo nezdravih kemikalij (na primer v pralnicah in čistilnicah).
  • Vodi k izpolnjevanju pričakovanj gostov
    Okoljevarstvena zagotovila v veliki meri izpolnjujejo pričakovanja turistov, ki želijo (tudi) na potovanju prijaznost do okolja in ljudi. Ta zagotovila je potrebno še posebej izpostaviti v promociji in oglaševanju turističnih izdelkov, saj ugodno vplivajo na odločitev gostov, da se še vrnejo, pa tudi na image destinacije. Vse več gostov želi namestitev s pozitivnimi učinki na njihovo zdravje – torej takšnih, ki so v soglasju z naravo.
  • Pomaga pri tržnem komuniciranju
    Nosilci znaka za okolje EU za namestitvene obrate so deležni naslednjih trženjskih aktivnosti:
    • Upravičeni so do uporabe uradnega logotipa, ki je prisoten na vseh brošurah, letakih, oglasih in spletnih straneh;
    • Prejmejo marketinški priročnik z napotki za vključitev informacij o znaku za okolje EU v pisana besedila;
    • Informacije o znaku za okolje EU se pojavljajo v medijih, na turističnih prireditvah, kar vpliva na stalno dvigovanje imagea.
Znak za okolje EU za namestitvene obrate je uradno priznan v vsej Evropski uniji, tako da so trženjski učinki vseevropski. Za certificiranje je v Sloveniji pristojno Ministrstvo za okolje in prostor. Uradni dokumenti znaka za okolje EU so samo uredba (ki jo imamo tudi v slovenščini) in sklepi, ki jih izdaja Komisija EU v zvezi s tematiko. Vsa ostala obsežna dokumentacija, ki se nahaja na spletnih straneh o turizmu (v pripravo je bila vključena italijanska agencija za okolje APAT), so zgolj priporočila, ne pa tudi uradni dokumenti.

Ker gre za najbolj znan in sočasno tudi najbolj promoviran eko znak v EU, ga priporočamo tudi slovenskim podjetjem. Da bi podjetja brez nastajanja stroškov lahko presodila, ali je njihovo podjetje dovolj ekološko naravnano, da bi se lahko potegovalo za certifikat, smo pripravili v nadaljevanju preglednico za samoevaluacijo za področje ekološkega managementa. Podjetja, ki bodo dosegla dobre rezultate, se lahko prijavijo za postopek evaluacije pri ARSO in upravičeno pričakujejo, da bodo postopek certificiranja uspešno zaključila in pridobila pravico do uporabe znaka za okolje EU.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 17  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.