Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

Pri uvajanju trajnostnega razvoja v poslovni proces podjetja obstajata dva koncepta:

  • aditivni trajnostni razvoj, ki temelji na odstranjevanju odpadkov in emisij, ko so nastali v poslovnem procesu po njihovem nastanku (gre za aditivne tehnologije, ki okoljske probleme rešujejo na koncu procesne verige) in
  • integrirani trajnostni razvoj, ki se zavzema za aktivno politiko do trajnostnega razvoja in ekološke problematike (gre za inovativno iskanje rešitev, ki naj preprečijo nastajanje odpadkov ali vsaj omejevanja odpadkov in emisij že na začetku procesne verige).
Temeljni koncept pristopa k ekološkemu hotelskemu managementu zajema izvajanje, razvoj in izpolnjevanje, ki se izvaja v obliki spirale, kar pomeni »nikoli dokončano zgodbo«. Ta zahteva nenehno presojo, oblikovanje ciljev in strategij, izvajanje akcijskih načrtov, monitoring in nenehno intenzivno komuniciranje z vsemi vpletenimi udeleženci, ponovno presojo itd.

Seveda lahko podjetje izbere različne tipe strategij, s katerimi bo realizirala zastavljene okoljske cilje in sicer – indiferentno, ofenzivno, defenzivno in inovativno obliko. Podjetja z indiferentno strategijo so najmanj okoljsko »naravnana«, saj niso pripravljena sprejeti okoljskega tveganja, niti ne prepoznajo okoljskih priložnosti, medtem ko se za inovativno strategijo odločajo podjetja, ki so pripravljena sprejeti visoko stopnjo okoljskega tveganja, hkrati pa prepoznajo ekološko zasnovane priložnosti za svojo rast in razvoj. Katero strategijo bodo izbrali, je odvisno od mnogih dejavnikov znotraj in zunaj podjetja, med katerimi naj omenimo stopnjo ekološke osveščenosti zaposlenih, še posebej managementa, pričakovanja in zahteve kupcev, vrsto poslovnega procesa, tehnologijo, podporno okolje in podobne.
Hotelski ekološki management zahteva, zaradi svoje poslovne naravnanosti in nenehnega in učinkovitega pozicioniranja na trgu, odgovornost in aktivnosti na področju izobraževanja (zaposlenih, uporabnikov – gostov, ostalih udeležencev), pri razvoju proizvodov in storitev, ter pri nenehnem izpostavljanju zdravega okolja kot svoje konkurenčne prednosti.

Skrb za trajnostni razvoj kot temeljna paradigma hotelskega ekološkega managementa mora v aktivnem procesu tržnega komuniciranja sporočati:
  • drugačnost in odgovornost (diferenciranje do konkurence),
  • dolgoročnost in stabilnost in
  • skrb za prihodnje generacije.
Skrb za trajnostni razvoj lahko vpliva na ugled hotelskega podjetja, s čemer si le-ta:
  • povečuje zaupanje ožjega in širšega okolja podjetja (uporabnikov – gostov, finančnih institucij, dobaviteljev, ostalih poslovnih partnerjev, medijev, splošne in vplivnih javnosti),
  • ustvarja dobro ime in »image« pri ciljnih javnostih, kar pozitivno vpliva na poslovni rezultat podjetja,
  • odpira številne tržne priložnosti doma in na tujem, kar mu omogoča tudi zunanjo verifikacijo poslovne naravnanosti (pridobitev znakov za okolje in podobno),
  • zmanjšuje nestabilnost v kriznih situacijah ter
  • zmanjšuje možnosti negativne publicitete v ožjem in širšem okolju.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 1  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.