Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

Rezultati primarne raziskave med slovenskimi hotelskimi podjetji niso vzpodbudni, zato bi bilo v Sloveniji potrebno celovito in dolgoročno pristopiti k reševanju ekološke problematike, v kar nas sili zakonodaja, ki smo jo že sprejeli (Zakon o varstvu okolja kot temeljni akt na področju varovanja okolja), navsezadnje pa tudi direktive in ostali normativni akti, ki smo se jih s pristopom v Evropsko unijo zavezali spoštovati in uresničevati.

V nadaljevanju predstavljamo nabor predlogov in ukrepov na področju gospodarske politike za pospeševanje procesa uvajanja znaka za okolje v turistične namestitvene zmogljivosti.

Uvajanje principov trajnostnega razvoja, še posebej pa ekološkega managementa zahteva močno politično podporo ustreznih državnih institucij, sodelovanje vseh udeležencev, oblikovanje konsenza, predvsem pa učinkovito informacijsko in tržno komunikacijsko podporo. Izhajamo iz temeljnega cilja, po katerem je potrebno opredeliti ukrepe na področju gospodarske politike, ki bodo stimulirali slovenska hotelska podjetja, da bodo ekološki management vključila kot temeljno izhodišče svoje razvojne politike. Pri tem bo potrebno:

  • izpeljati intenzivno promocijo prednosti, ki jih prinaša uvajanje ekološkega managementa v poslovanje in se trženjsko izkazuje z implementacijo znaka za okolje;
  • povezati pristojna ministrstva in oblikovati skupna izhodišča in politiko, ki bo v Sloveniji pripeljala do intenzivnega vzpodbujanja implementacije znaka za okolje;
  • oblikovati dodatne kriterije s področja ekološkega managementa in jih vključiti v nabor kriterijev, ki bodo omogočili pridobitev sredstev iz strukturnih skladov EU predvsem podjetjem, ki se bodo zavezala spoštovanju in implementiranju ekološkega managementa v poslovno politiko podjetja s procesom certificiranja znaka za okolje;
  • vključiti pozitivno ekološko naravnanost in uvajanje ekološkega managementa kot eno izmed komparativnih prednosti slovenskega turizma in jo tudi celovito tržno komunicirati.

Na temelju temeljite analize ter Delfi metode smo oblikovali nabor kriterijev, ki smo jih želeli priporočiti kot minimum pri uvajanju v slovenskih hotelih, ki se odločajo za uvajanje ekološkega managementa. Nanašali so se na vsa področja delovanja hotela – od načina njegove gradnje. Do notranje opreme, uporabe barv pri opremi ter seveda ponudbe. Primerjava z zahtevami nekaterih mednarodno uveljavljenih ekoloških znakov pa nam je pokazala, da smo bili preveč zahtevni, saj je minimum kriterijev, ki smo jih želeli priporočati, znatno presegal večino tujih kriterijev. Ugotovili smo, da je predlog, ki smo ga izdelali, zahtevnejši in podrobnejši tako po številu kriterijev, ki smo jih vključili, kot po minimalnih pogojih, ki jih morajo izpolnjevati prosilci za certifikat znaka za okolje EU.

Soočeni z dejanskim stanjem na področju ekološkega managementa v slovenskih hotelih in opravljenih individualnih razgovorih z nekaterimi hotelskimi managerji v Sloveniji ter po analizi informacij iz drugih držav smo ugotovili predvsem troje:
  • Vsaka izmed okoljskih shem (znakov), ki smo jih podrobno obdelali, ima določene prednosti, pa tudi pomanjkljivosti. Isto lahko trdimo za sisteme ekološkega managementa v posameznih obravnavanih državah – so specifični in prilagojeni posamezni državi, zato njihovo dosledno prenašanje v slovenski prostor ne bi bilo smiselno.
  • Trenutno je najbolj smiselno podpreti hotelska podjetja, da pridobijo znak za okolje EU. Uvajati lastni znak za okolje bi bilo zgrešeno, saj je Slovenija premajhna, da bi uvajala poleg državnega znaka za turizem ter poleg logotipa, ki ga ima vsako posamezno podjetje, še dodatni znak za ekološko ponudbo – bil bi neprepoznaven. Znak za okolje EU priporočamo zato, ker obstaja po eni strani v sklopu okoljskega znaka za okolje EU posebna shema za namestitvene obrate (EU Eco-label for tourist accommodation services), po drugi strani pa zato, ker je od vseh znakov, ki smo jih analizirali, najmanj zahteven, sočasno pa je na ravni EU najbolj promoviran in prepoznaven. Upravičeno lahko pričakujemo, da se bo njegovo poznavanje med prebivalci EU, od koder prihaja večina naših gostov, hitro širilo, saj gre za velike sinergijske učinke znaka (podeljujejo ga kateremu koli proizvodu ali storitvi, ki izpolnjuje pogoje in ga ljudje zato vedno znova srečujejo v pozitivnem kontekstu).
  • Raven ekološke osveščenosti v slovenski javnosti, s tem pa tudi v slovenskih hotelih, zahteva intenzivno informiranje in promocijo pozitivnih učinkov, ki jih omogoča uvajanje ekološkega managementa, zato navajamo v sklepnem delu več možnih ukrepov, ki jih izvajajo v drugih državah – pri nas je potrebno preveriti njihovo skladnost z zakonodajo ter možnosti medsektorskega delovanja v prid njihovega izvajanja.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 5 / 5  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.