Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Priročnik

Varovanje okolja je tesno povezano s trajnostno naravnanim gospodarskim razvojem. Politika EU in RS temeljita na prepričanju, da vlaganje v ekološke standarde soustvarja priložnosti za razvoj podjetništva in za inovacije, saj sta ekonomska in okoljska politika tesno povezani. V tem smislu predlaga tudi ta priročnik urejanje sodobnega podjetja kot dela ekonomskega, socialnega in ekološkega sistema, ki uresničuje s svojim delovanjem poleg ekonomskih ciljev (produktivnost, rentabilnost, konkurenčnost, gospodarsko rast) tudi socialne (humanizacija dela, motiviranost, soupravljanje) in okoljske cilje (čim manjše obremenjevanje okolja).

Trajnostni razvoj turizma zahteva:

  • politično podporo;
  • sodelovanje vseh udeležencev v procesu;
  • oblikovanje konsenza;
  • dobro informacijsko in tržno komunikacijsko podporo.
Poznamo dva koncepta uvajanja trajnostnega razvoja v poslovni proces podjetja:
  • aditivni trajnostni razvoj, ki temelji na odstranjevanju odpadkov in emisij, nastalih v poslovnem procesu (gre za aditivne tehnologije, ki okoljske probleme rešujejo na koncu procesne verige in so mu torej na neki način dodane) in
  • integrirani trajnostni razvoj, ki se zavzema za aktivno politiko do trajnostnega razvoja in ekološke problematike (gre za inovativno iskanje rešitev, ki naj preprečijo nastajanje odpadkov in emisij ali pa njihov nastanek že na začetku procesne verige vsaj omejijo).
Odnos družbe do okoljske problematike se postopoma razvija k večji odgovornosti – kljub temu pa lahko trdimo, da bo preteklo še mnogo let, morda tudi desetletij, preden bodo postala okoljska vprašanja samoumeven del ekonomskega razvoja. Potrebno bo večletno, ciljno usmerjeno osveščanje in tudi izobraževanje tako ključnih poklicev kakor tudi družbe kot celote. Proces se prične z informiranjem ljudi o pomenu varstva okolja, se nadaljuje z vzpodbujanjem zavedanja in oblikovanjem ekološke zavesti o možnem povzročanju ekološke škode ter posledično do odgovornega vedenja. Cilj informiranja in osveščanja je sistematično izvajanje ekološke politike (s pomočjo ekološkega managementa).

Ekološki management predstavlja sodobno usmeritev v tržnem gospodarstvu, naravnano izrazito večvidikovno, saj sega na vsa področja poslovodenja podjetja. Temeljni cilj, ki so mu podrejene vse aktivnosti ekološkega managementa, pa je skrb za varovanje okolja. Razmišljanje, da sta konkurenčnost in poslovna uspešnost nezdružljiva z ekološkim managementom, se je že kdaj izkazalo kot popolnoma neupravičeno; ekološka usmeritev prinaša, prav nasprotno, znatne prihranke in na dolgi rok prispeva k racionalnemu poslovanju. Ob uvajanju principov ekološkega managementa dobiva tudi strateški management nove razsežnosti, saj morajo razvojne tendence na področju poslovne politike:
  • dolgoročno in celovito opredeliti cilje na področju varstva okolja v smislu preprečevanja in omejevanja nastajanja negativnih posledic na naravno okolje ter
  • oblikovati takšne strategije in taktike, ki so usmerjene v sanacijo v preteklosti nastalih negativnih posegov v okolje.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 2  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.