Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Priročnik

Zavezanost k ekološkemu managementu – filozofija ekološkega vodenja turističnega namestitvenega obrata
Uspešnost uvajanja ekološkega hotelskega managementa je (bo) odvisna od moralne in materialne podpore vseh deležnikov v poslovnem procesu (lastnikov, managementa, zaposlenih, kupcev, dobaviteljev…). Izhodišča pri uvajanju ekološkega managementa v turističnem namestitvenem obratu so:

  • okoljska zakonodaja in normativni akti;
  • ekološka odgovornost managementa, ki temelji na okoljski etiki in okoljski kulturi;
  • zahteve in pričakovanja vse bolj zahtevnih uporabnikov in kupcev;
  • optimizacija stroškov in povečevanje dobička na dolgi rok;
  • razvojne usmeritve turističnega namestitvenega obrata, povezane med drugim tudi z željo doseči boljši »image« (kot okolju prijazen turistični namestitveni obrat);
  • skrb za varno in okolju prijazno delovno okolje, ter skrb za zdravje in osebnostni razvoj zaposlenih.

Izbor ekološke naravnanosti oz. znaka za okolje
Uvajanje ekološkega managementa zahteva od vseh zaposlenih v turističnem namestitvenem obratu spremembo vzorcev vedenja, predvsem pa filozofije vodenja. Pri ekološkem vodenju gre namreč za vključevanje okoljskih vrednot, načel in principov, ki zahtevajo spremembe na naslednjih področjih upravljanja in vodenja turističnega namestitvenega obrata:
  • repozicioniraje in dopolnitev / sprememba vizije, poslanstva ter organizacijske kulture obrata z vključitvijo načel trajnostnega (in eventualno tudi sonaravnega) razvoja;
  • prevetritev ustreznosti opredeljenih ciljev in strategij – eventualna prilagoditev;
  • zavestni načrtovanje in izvajanje programov, ki vključujejo okoljsko komponento;
  • spremembe na področju informacijskega sistema;
  • uvedba učinkovite kontrole in nadzora ter stalna analiza stanja na področju trajnostnega razvoja.

Določitev skupine (teama) za uresničevanje ekološkega managementa
Za uspešno implementacijo ekološkega managementa je nujno oblikovati ustrezno skupino, ki bo skrbela za uresničevanje temeljnih načel in ciljev na tem področju. Pri tem je pomembno, da zaposleni čutijo (in sprejmejo kot vzor zase) osebno naravnanost managementa in lastnikov do okoljske problematike. Ti morajo skupino ustrezno podpreti in pozicionirati – tako glede izbire kadrov kot glede podpore odločitvam in sklepom, ki jih predlagajo.

V skupino naj bodo vključeni odgovorni iz managementa, vodje posameznih dejavnosti in izvajalci storitev, pri katerih je ekološka komponenta še posebej izpostavljena. Pomembno je, da je skupina posebej nagrajena, hkrati pa oblikuje merila, s katerimi bodo nagrajeni tudi zaposleni, ki bodo spoštovali ekološke smernice - še prav posebej pa tisti, ki bodo predlagali tudi ustrezne izboljšave in zmanjšanje stroškov. Priporočljivo je vključiti tudi zunanjega svetovalca, ki zagotovi ustrezno strokovno podporo.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 2  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.