Uvajanje lastnega znaka za okolje v Sloveniji bi bilo neracionalno, saj ni »kritične mase« hotelskih podjetij, ki bi želela uvedbo »slovenskega« znaka za okolje in ki bi bila pripravljena zanj 8so)financirati celotno organizacijsko shemo znaka – ta bi bila bistveno dražja od že uvedene in uveljavljene evropske, zato bi bila hkrati vprašljiva tudi njena tržno komunikacijska učinkovitost.
Predlagamo torej, da se slovenska podjetja v procesu uvajanja ekološkega managementa v prvi fazi odločajo predvsem za implementacijo znaka za okolje EU za turistične namestitve, saj ima le-to naslednje prednosti v primerjavi z nekaterimi primerljivimi znaki za okolje:
- k uporabi in promociji znaka za okolje EU je Slovenija zavezana že s priključitvijo Evropski uniji;
- znak za okolje EU za turistične namestitve je enostavnejši in manj zahteven od nekaterih primerljivih, uspešnih državnih znakov (avstrijski znak za okolje – UZ, skandinavski znak za okolje Nordic Swan);
- nekatere evropske države niso bile uspešne pri uvajanju lastnega eko znaka (Madžarska, Švica);
- znak za okolje EU za turistične namestitve temelji na modelu že delujočega ekološkega managementa; z njegovim propagiranjem in uvajanjem bi se izognili izkušnji nekaterih primerljivih državah, v katerih v več letih niso bili sposobni uspešno in učinkovito vzpostaviti ustrezni modela ekološkega managementa, ki je temeljil na lastnem znaku.
- znak za okolje EU za turistične namestitve je vse bolj uveljavljen in razpoznaven v celotni Evropski uniji (od koder prihaja v Slovenijo večina inozemskih gostov);
- znak za okolje EU za turistične namestitve je učinkovito tržno komunikacijsko orodje za privabljanje novih ciljnih skupin gostov, ki so bolj okoljsko osveščene;
- stroški uvajanja znaka za okolje EU za turistične namestitve so relativno nizki, prav tako letna uporabnina;
- kriteriji za pridobitev znaka so v skladu s slovenskimi strateškimi razvojnimi dokumenti na področju turizma, zato bi bilo smiselno razmisliti o politiki vzpodbujanja uvajanja ekološkega managementa v hotelske obrate tudi z ustvarjanjem ustreznega podpornega okolja (razpisi, medresorsko usklajevanje)
Samoevalvacijska shema, predstavljena v tem priročniku, omogoči podjetju, ki pogoje izpolnjuje, da se lahko uspešno prijavi na preverjanje ustreznosti za pridobitev okoljskega znaka EU na ARSO.