Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Priročnik

Evropska Unija je z zakonodajo leta 1992 vpeljala svoj znak za okolje, ki izhaja iz splošnega cilja politike Evropske unije na področju trajnostnega razvoja. Namenjen je uporabniku, saj mu pomaga pri iskanju tistih izdelkov in storitev, ki imajo manj uničujoč vpliv na okolje (velja za celotni življenjski ciklus izdelka) v primerjavi s primerljivimi drugimi izdelki. Znak za okolje EU je del širšega pristopa, ki je zajet v integralni politiki proizvodnje. Komisija EU za ekološko označevanje je objavila tkim. »Green Paper on IPP«, ki je ključni element bodoče okoljske politike in vključuje tudi proizvodnjo in potrošnjo.

Shema znaka za okolje EU je posledica strategije trajnostnega razvoja Evropske unije, kot je bila leta 1997 določena v Amsterdamski pogodbi. Ta pogodba določa tri glavne stebre trajnostnega razvoja, okolje, družbo in ekonomijo. Evropska trajnostna strategija se navezuje na obstoječe dokumente UNWTO in OZN (Agenda 21, odločitve komisije ZN za trajnostni razvoj in turizem, Pobuda organizatorjev potovanj - Tour Operators' Initiative), saj so bili na svetovni ravni bistveni strateški cilji določeni že prej. Evropski turizem torej sprejema določila Agende 21 in dodaja svoje regionalne posebnosti.

Kriteriji za podelitev Znaka za okolje EU se nanašajo na posamezne produktne skupine – trenutno jih je 24. Pridobitev znaka za okolje EU terja od prijavitelja, da izpolni obvezne in del prostovoljnih kriterijev. Kriteriji so oblikovani na temelju življenjskega cikla izdelka oz. storitve. To pomeni, da so v postopek podeljevanja vključene faze pridobivanja surovin, proizvodnje, distribucije, uporabe ter reševanje odpadkov, nastalih s proizvodnjo / pripravo in uporabo takšnega izdelka. V primeru storitev so pomembne in hkrati pregledovane faze proizvodnje vhodnih izdelkov za izvedbo storitev, sam potek storitve ter management odpadkov.

Znak za okolje EU sloni na principu oblikovanja okolju prijaznih, »zelenih« izdelkov, ki jih ne uvrščamo med prehrambene na področju celotne Evrope, sočasno pa želi povezati vse udeležence v okviru Komisije Evropske unije za ekološko označevanje (European Union Ecolabelling Board). Gre za ključno organizacijo v EU za podeljevanje znaka za okolje EU, ki skrbi za proces dopolnjevanja obstoječih in razvijanja novih kriterijev. V okviru podeljevanja znaka za okolje EU se pojavljajo štiri skupine udeležencev: proizvajalci, trgovci, uporabniki in civilna iniciativa – okoljske organizacije. Poslanstvo znaka za okolje EU je v tem, da postane najbolj učinkovito in znano priznanje okolju prijaznih izdelkov in storitev. Namenjen je tako uporabnikom (v smislu dobrega informiranja) kot proizvajalcem, trgovcem in ponudnikom storitev (kot vabilo, da ekološke principe vključijo v svoje poslovne procese). Pri tem sta ključna dva temeljna principa:

  • doseganje stalnih izboljšav na področju varstva okolja in
  • zagotavljanje kredibilnosti podeljevanja znaka.
Postopek pridobitve znaka za okolje EU regulira poseben pravilnik. Vsak proizvajalec ali ponudnik lahko vloži prijavo za pridobitev znaka pri pristojnem telesu države, v kateri ima sedež. Če prodaja izdelek tudi v drugih državah, se lahko prijavi pri pristojnem telesu tudi v tisti državi.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 1 / 1  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.