Področje trajnostnega razvoja, ki deluje na principu osveščanja, izobraževanja in tudi prepričevanja k sodelovanju vseh udeležencev v družbi, je kratkoročno najbolj učinkovito z zakonodajnim pritiskom, ki nalaga podjetjem določene obveznosti na področju ekologije. Uvedba politike ekološkega managementa zahteva od managerjev nove aktivnosti in iskanje odgovorov na vprašanja:
- kako ob razvojnem programu zastaviti še ekološki razvoj podjetja in kako ga, skupaj s področjem trajnostnega razvoja, vključiti v celoviti sistem poslovodenja podjetja;
- kako sistematično razvijati pozitivno okoljsko naravnanost vseh zaposlenih – ta je odvisna od njihove okoljske etike in okoljske kulture;
- kako prestrukturirati programe, ki postajajo zaradi negativnih vplivov na okolje manj zanimivi na trgu.
- drugačnost in odgovornost (diferenciranje glede na konkurenco);
- dolgoročnost in stabilnost ter
- skrb za prihodnje generacije.
- povečuje zaupanje ožjega in širšega okolja podjetja (uporabnikov / gostov, finančnih institucij, dobaviteljev in drugih poslovnih partnerjev, medijev, splošne in vplivnih javnosti);
- ustvarja dobro ime in »image« pri ciljnih javnostih, kar pozitivno vpliva na poslovni rezultat podjetja;
- odpira številne tržne priložnosti doma in na tujem, kar mu omogoča tudi zunanjo verifikacijo njihove poslovne naravnanosti (pridobitev znakov za okolje in podobno);
- zmanjšuje nevarnost kriznih situacij ter
- zmanjšuje možnosti negativne publicitete v ožjem in širšem okolju.