Navedemo lahko več razlogov, zakaj se ponudniki turističnih storitev (hoteli, kampi, prevozna podjetja, destinacije) odločijo za uvedbo okoljskih ukrepov v svoje poslovanje. V ospredju je seveda varovanje okolja kot tako in preprečevanje kvarnih posegov vanj, kakršne povzroča masovni turizem. Pomembno pa je tudi, da postane sčasoma okoljska zavest na trgu priznana kategorija kakovosti, ki ima sočasno tudi pozitivne ekonomske učinke. Pridobitev znaka za okolje ali nagrade za okolje ima za turistični objekt (hotel, letalskega prevoznika, kamp itd.) predvsem naslednje pozitivne posledice:
- dvig ugleda posameznega turističnega ponudnika in skupne ponudbe destinacije;
- okrepitev položaja na trgu;
- boljše upravljanje tveganja (risk management);
- boljši management izplena donosa (yield management);
- boljše vodenje človeških virov (HRD management);
- pozitivne učinke na ostale sektorje, ki so povezani s turizmom;
- nižanje stroškov poslovanja.
Od svojih začetkov konec osemdesetih let prejšnjega stoletja so si znaki in nagrade za okolje ter ostale okoljske sheme uspešno utrle pot tudi med turistične ponudnike in v zavest turistov. Njihov učinek sicer še vedno ni na ravni želenega, vendar moramo upoštevati, da gre za dolgotrajen proces. Bistveno je, da je perspektiva okoljskih shem odlična, zlasti zaradi vse večjega ekološkega zavedanja, k čemur so pripeljale tudi okoljske spremembe, še posebej klimatske. Načela trajnostnega razvoja turizma bodo igrala ključno vlogo predvsem pri določanju okvirov razvoja turizmu v prihodnosti, predvsem pri določanju najpogosteje obiskanih znamenitosti in nosilne sposobnosti krajev (v destinaciji pa igrajo odločilno vlogo –ekološko – usmerjeni ponudniki). Ekološki standardi imajo (in bodo imeli predvsem v prihodnosti) bistveno vlogo tudi in razporejanju intenzivnosti odvijanja turizma in njegovem omejevanju na področju (po)rabe naravnih virov, fizičnega okolja ter povzročanja vseh vrst onesnaževanja. Gre torej na neki način za omejevanje množičnega turizma in za dvig parametrov kakovosti, ki se nanašajo tako na okolje, ponudnike in turiste.
Na splošno velja, da obstajajo tri ravni turističnih znakov za okolje, in sicer:
- a množični turizem,
- za trajnostni turizem in
- za ekološki turizem.
3.1.5. Predstavitev nekaterih znakov za okolje in nagrad za okolje
3.1.5.1. Znak za okolje Ecotel

Znak za okolje Ecotel je grafično najbolj poznan po petih globusih, ki predstavljajo vsak svojo nagrado za različna področja. Gre za pet področij oziroma »temeljnih kamnov okoljske odgovornosti«, ki jih se nanašajo na naslednja področja:




