Kljub dejstvu, da je povprečna vrednost glede poviševanja cene proizvodov in storitev v hotelu 2,95, je potrebno opozoriti na nekoliko višjo razpršenost odgovorov okoli tega rezultata. Kar 25 odstotkov respondentov se tako pretežno strinja z obravnavano trditvijo, medtem ko je največji del (37,5 odstotkov) respondentov neopredeljenih. Kljub temu prevladuje mnenje, da znak za okolje prispeva k dvigu kakovosti ponudbe (45 odstotkov respondentov se s tem odgovorom pretežno strinja).
Končno nas je zanimalo tudi, ali bi se bili hoteli pripravljeni vključiti v sistem znaka za okolje, če bi bil izdelan za Slovenijo. Dokončnega odgovora na to vprašanje nismo dobili, saj rezultati kažejo, da je 48,7 odstotkov respondentov neopredeljenih. Temu primerna je tudi povprečna vrednost (3,33), medtem ko standardni odklon kaže na precejšnjo skladnost odgovorov (drugo največjo izmed vseh v tej skupini).
V nadaljevanju smo izvajali še korelacijsko analizo, kjer smo želeli ugotoviti morebitne povezave med višjo kategorijo hotela in posameznimi stališči, vendar statistično pomembnih razlik nismo dokazali. Podobno velja tudi za test razlik v stališčih (enosmerna analiza variance) med različnimi kategorijami hotelov. Tudi v tem primeru statistično pomembnih razlik nismo dokazali.
4.1.4.3. Ocena vloge države v procesu uvajanja, izvajanja in kontrole znaka za okolje
V okviru anketnega vprašalnika smo ugotavljali tudi, kako ocenjujejo vprašani vlogo države v procesih uvajanja, izvajanja in kontrole znaka za okolje v slovenskih hotelih. Skupaj smo pridobili 20 odgovorov. Izmed teh respondenti najpogosteje vidijo vlogo države v finančnih vzpodbudah (kar 55 odstotkov), nadalje naj bi bila država pomembna tudi pri urejanju davčnih olajšav za podjetja (hotele), ki bodo uvedla znak za okolje (20 odstotkov odgovorov), hkrati pa naj bi izvajala nadzor ter tudi izobraževanje pri uvedbi znaka za okolje (prav tako 20 odstotkov odgovorov). Anketirani vidijo vlogo države še pri določanju pravil za dodelitev znaka za okolje, pri uvajanju enotnega sistema ocenjevanja ter v večjem informiranju o ekološki problematiki.
4.1.4.4. Ocena ekološke problematike in politike podjetja v slovenskih hotelih
Na vprašanje v zvezi z odgovornostjo glede ekološke problematike v podjetju je odgovorilo vsega 38 respondentov (95 odstotkov). Izmed teh navajajo v večini primerov kot osebo, ki je odgovorna za ekološko in ekološko problematiko, direktorja podjetja ali pomočnika direktorja (36,8 odstotkov). Na drugem mestu so vodje hotelov s 7,9 odstotkov. Samo v enem podjetju imajo posebej zaposleno osebo, ki je odgovorna za izvajanje standardov.
Tabela 7: Ali je ekološka problematika del poslovne politike vašega podjetja in je vključena v vse strateške dokumente?
Frekvenca | Delež | Veljavni delež | Kumulativni delež | ||
Veljavni | ne | 15 | 37,5 | 38,5 | 38,5 |
da | 24 | 60,0 | 61,5 | 100,0 | |
Skupaj | 39 | 97,5 | 100,0 | ||
Manjkajoči | Sistem | 1 | 2,5 | ||
Skupaj | 40 | 100,0 |