4.1.4.2. Stališča respondentov glede ekološke problematike v slovenskih hotelih
V prvi fazi so nas zanimala nekatera stališča respondentov glede ekološke problematike v hotelih v Sloveniji. Za pridobivanje podatkov smo uporabili petstopenjsko Likertovo lestvico, s pomočjo katere smo merili stopnjo strinjanja posameznega anketiranca s postavljeno trditvijo. Rezultati (povprečne vrednosti, standardni odkloni in varianca) so prikazani v tabeli 6.
Tabela 6: Nekatera stališča respondentov glede ekološke problematike v hotelih v Sloveniji (povprečne vrednosti, standardni odkloni in varianca)
Trditev | Povprečna vrednost | Standardni odklon | Varianca |
V našem podjetju posvečamo veliko pozornost ekološki problematiki | 3,9500 | 0,84580 | 0,715 |
Poznamo Znak za okolje EU - marjetica. | 3,0000 | 1,39548 | 1,947 |
Hoteli z znakom za okolje so bolje pozicionirani na trgu. | 3,4250 | 0,95776 | 0,917 |
Slovenija naj prevzame enega izmed mednarodno uveljavljenih znak za okolje za hotele. | 4,1750 | 1,00989 | 1,020 |
Slovenija naj prevzame Znak za okolje EU -marjetico. | 3,8750 | 1,09046 | 1,189 |
Slovenija naj uvede svoj znak za okolje za hotele. | 2,4500 | 1,21845 | 1,485 |
Znak za okolje je lahko eden od znakov specializacije v državnem sistemu kategorizacije nastanitvenih objektov. | 3,6000 | 1,03280 | 1,067 |
Podeljevanje znak za okolje lahko pripomore k večjemu ugledu in prepoznavnosti slovenskega turizma. | 4,2250 | 0,73336 | 0,538 |
Uvedba znak za okolje v hotelu bi pomenila za naše podjetje velik strošek. | 3,4250 | 0,98417 | 0,969 |
Z uvedbo znak za okolje bi lahko povišali cene proizvodov in storitev. | 2,9500 | 1,15359 | 1,331 |
Rezultat uvedbe znak za okolje bi pomenila za naš hotel dvig kakovosti ponudbe. | 3,6000 | 0,92819 | 0,862 |
Vključili se bomo v sistem znak za okolje v turizmu, če bo izdelan za Slovenijo. | 3,3333 | 0,89834 | 0,807 |
Rezultati kažejo, da respondenti posvečajo ekološki problematiki v povprečju oziroma v večini primerov veliko pozornost (45 odstotkov respondentov se pretežno strinja s prvo trditvijo, 27,5 odstotkov pa se jih popolnoma strinja). Kljub temu jih le nekaj manj kot polovica pozna znak za okolje EU, marjetico (kar 20,5 odstotkov respondentov pa odgovarja, da evropskega znaka ne poznajo). Standardni odklon in varianca kažeta veliko razpršenost odgovorov okoli povprečne vrednosti. Ne glede na to se respondenti v povprečju strinjajo, da so lahko hoteli z znakom za okolje bolje pozicionirani v očeh gostov (35 odstotkov respondentov se pretežno strinja).
Glede prevzemanja že obstoječih evropskih znakov so anketirani v večini primerov mnenja, da bi bila takšna praksa ustrezna za hotele v Sloveniji. V povprečju menijo, da bi bilo ustrezno prevzeti enega izmed mednarodno uveljavljenih znakov (45 odstotkov anketiranih se popolnoma strinja), enako velja tudi glede prevzemanja znaka za okolje EU (marjetice). V skladu s tem so razumljiva tudi stališča do uvajanja lastnega slovenskega znak za okolje za hotele: temu nasprotuje večina (52,5 odstotkov) respondentov. Veliko število respondentov pa se strinja s trditvijo, da bi lahko bil znak za okolje eden od znakov specializacije v državnem sistemu kategorizacije nastanitvenih objektov (17,5 odstotkov respondentov se popolnoma strinja, 42,5 odstotkov se pretežno strinja) in bi torej predstavljal parameter kakovosti.
Anketirani se pričakovano strinjajo, da lahko podeljevanje znaka za okolje pripomore k večjemu ugledu in prepoznavnosti slovenskega turizma, saj je kar 87,5 odstotkov anketirancev na pritrdilni strani odgovora, hkrati pa pri tem vprašanju opazimo tudi najmanjša odstopanja glede mnenj (najmanjši standardni odklon). Stališča glede stroškov uvajanja znaka za okolje so precej neopredeljena. Kot kažejo rezultati, se anketirani v večini primerov (47,5 odstotkov) ne morejo opredeliti glede stroškov, ki bi jih prineslo uvajanje ekološkega znaka v hotele.