Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

Slika 2: Trije logotipi Znaka za okolje Zeleni globus 21

Pridruženi član:

 
Logotip brez kljukice pomeni, da je podjetje kandidat za Znak za okolje Zeleni globus 21 v določenem času. Logotip s kljukico pomeni, da je podjetje izpolnilo vse zahteve in je bilo neodvisno preverjeno.

Za oglaševanje znaka za okolje Zeleni globus 21 je zadolžen WTTC, ki to počne na svoji internetni strani, z zloženkami, bilteni, tiskovnimi konferencami, na sejmih in borzah ter v strokovnih medijih. Vsak član, ki pridobi znak za okolje, naj bi imel svojo internetno stran. V brošurah in preko video povezav pa naj bi oglaševali le člane v drugi in tretji fazi, ki so že preverjani ali so že pridobili eno izmed stopenj znaka za okolje Zeleni globus 21. Okoljska shema Zeleni globus 21 je sklenila strateško partnerstvo z Mednarodno zvezo letalskih potnikov (IAPA), prisotna pa je tudi na globalnih distribucijskih sistemih, kot sta Amadeus in Galileo. Znak za okolje Zeleni globus 21 odlično sodeluje tudi z Evropsko komisijo (DG 23), saj je ta v obdobju 1997-1999 financirala projekt ECoNETT – komunikacijsko omrežje na internetu. Trenutno obstaja več kot 500 pridruženih članov Zeleni globus 21, zlasti v Aziji in na Pacifiku, Ameriki oz. na Karibih – poudariti pa je treba, da vsi še niso pridobili znaka za okolje Zeleni globus 21.

3.1.5.3. Znak za okolje Viabono
Od leta 2001 je znak za okolje Viabono nova nemška okoljska shema, ki jo je ustanovilo in jo vodi podjetje z istim imenom, v sodelovanju s turističnimi organizacijami in združenji (ekološkimi, turističnimi, potrošniškimi, lokalnimi in regionalnimi oblastmi ter zvezno vlado).

Prednost znaka za okolje Viabono je internetni portal, ki naj bi turistom pomagal najti najbolj ustrezno, fizičnemu okolju in kulturi prijazno turistično ponudbo, lokalno gastronomijo, družinske počitnice, duhovno sprostitev, neokrnjeno naravo, kulturo in umetnost.

Znak za okolje Viabono finančno podpirata nemški zvezni ministrstvi za okolje in gospodarstvo, slednje je odgovorno za turizem. Okoljevarstveno shemo so prvič predstavili na ITB v Berlinu leta 2001. Njen namen je »združiti vse obstoječe okoljske turistične storitve in proizvode v različnih turističnih sektorjih in jih promovirati s pomočjo sodobnih komunikacijskih sredstev«. Znak za okolje Viabono je namenjen vsem vrstam turističnih storitev, v ospredju pa so namestitveni objekti (hoteli, kampi, zasebne sobe) in destinacije (lokalne skupnosti in območja, zaščitena območja).

Upravljalci znaka za okolje Viabono trdijo, da »niso samo še en dodatni znak za okolje«, temveč naj bi bilo »odločilno to, da je Viabono več kot klasični znak za okolje, predvsem zaradi posredovanja visoko kakovostnih turističnih ponudb, ki izpolnjujejo zahtevna merila Viabona in hkrati zagotavljajo največji možni naravni užitek. Cilj znaka za okolje Viabono je vzpostaviti stik z novimi ciljnimi skupinami gostov in jih povezati s kakovostno ponudbo, ki je preverjena skladno s kriteriji tega znaka za okolje. Zato se intenzivno ukvarjajo s celovitim trženjem in uporabljajo sodobne trženjsko-komunikacijske tehnike v obliki oglasov, intenzivnih odnosov z javnostmi, ter tržnim sodelovanjem z ostalimi močnimi tržnimi znamkami (ADAC, Google in podobni).«

Prvi kriteriji znaka za okolje Viabono so bili oblikovani za namestitvene objekte. Vsebujejo 40 meril, razdeljenih na 11 okoljskih področij:
  • upravljanje z odpadki,
  • upravljanje z energijo in skrb za podnebje,
  • voda,
  • mobilnost,
  • hrup,
  • fizični in čustveni pogoji za bivanje gostov,
  • informacije (okoljsko zavedanje),
  • narava in krajina,
  • bivanjska kultura in arhitektura,
  • lokalno gospodarstvo in
  • management.
Prijavitelj lahko zaprosi za pridobitev znaka kadarkoli. Ob vrsti obveznih kriterijev naj bi prijavitelj dosegel najmanj 67 odstotkov zahtevanih točk. Kriterije so oblikovali na osnovi že obstoječih shem in naj bi se obnavljali vsaka tri leta. Prijavitelj prejme osnovni informacijski paket, vključno z brošurami (o znamki, tržnih priložnostih, poštne razglednice, CD-ROM z navodili, logotipi, maketami oglasov, tipskimi jedilniki...) brezplačno. Znak za okolje Viabono ponuja tudi izobraževanja, svetovanja itd.

Stroški pridobivanja Znaka za okolje Viabono so odvisni od velikosti objekta, oziroma števila ležišč/obiskovalcev, dodatno pa okoljska shema zaračunava partnerjem tudi delež od gostov, ki so bivanje v turističnem objektu rezervirali preko portala Viabona.

Znak za okolje Viabono oglašujejo preko usmerjene promocije, PR, zloženk, brošur, na sejmih, konferencah in zlasti na portalu. Okoljevarstveno shemo podpira tudi Lycos Evropa, največji internetni »provider« na celini.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 11 / 16  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.