Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

3.1.6. Znak za okolje Evropske unije

3.1.6.1. Splošno o znaku za okolje Evropske unije

Evropska unija je leta 1992 vpeljala svoj znak za okolje (EU Eco-label), ki je uradni znak Unije na področju varovanja okolja. Namenjen je uporabniku, saj mu olajša iskanje tistih proizvodov in storitev, ki imajo v celotnem življenjskem ciklusu proizvoda ali storitve manj negativen vpliv na okolje kot primerljivi drugi izdelki. Odločitev za pridobitev znaka za okolje EU je prostovoljna.

Uporaba znaka za okolje EU poteka od leta 1993, ko je bila opredeljena prva izdelčna skupina. Leta 2000 je bila shema revidirana in omogoča prožnost pri prenavljanju kriterijev, če je to potrebno. Okoljski kriteriji za izdelčno skupino so običajno postavljeni za obdobje treh let. To obdobje omogoča, da se tehnične izboljšave in spremembe revidiranih kriterijev odrazijo in uveljavijo na trgu. Izdelčne skupine so:

  • čistila 
    • univerzalna in sanitarna čistila 
    • detergenti za pomivalne stroje 
    • detergenti za ročno pomivanje posode 
    • sredstva za pranje perila 
    • mila in šamponi 
  • gospodinjska oprema 
    • pomivalni stroji 
    • toplotne črpalke 
    • hladilniki 
    • žarnice 
    • sesalniki za prah 
    • pralni stroji 
  • elektronska oprema 
    • osebni računalniki 
    • prenosni računalniki 
    • televizorji 
  • papirnati proizvodi 
    • kopirni in grafični papir 
    • papir za tiskanje 
    • higienski papir 
  • dom in vrt 
    • tekstilni izdelki 
    • posteljne žimnice 
    • pohištvo 
    • ploščice in tlakovci 
    • notranje barve in laki 
    • gnojila in spodbujevalci rasti 
    • sredstva za izboljševanje tal 
    • substrati 
  • oblačila 
    • obutev 
    • tekstilni izdelki 
  • turizem 
    • storitve kampov 
    • turistične nastanitvene storitve 
  • maziva 
    • maziva


Ključne značilnosti procesa podeljevanja Znaka za okolje EU so :

  • selektivnost – znak se podeljuje tistim proizvodom in storitvam z najmanjšim negativnim vplivom na okolje; 
  • transparentnost – kriterije znaka, ki so javno dostopni, razvijajo relevantni strokovnjaki iz različnih področij delovanja skupaj z uporabniki; 
  • celostni pristop – zajet je celoten življenjski cikel proizvoda ali storitve (od surovin preko procesa izdelave vse do uporabe in odpadkov, ki jih povzroča);
  • vseevropska dimenzija – znak ponuja ponudnikom pri trženju sinergijo, saj se pojavlja v vseh državah članicah EU; 
  • prostovoljnost.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 13 / 16  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.