Proces podeljevanja znaka za okolje Ecotel zajema pet ločenih obiskov presojevalcev za pet nagrad (globusov). Presojevalci lahko obiščejo hotel napovedano ali nenapovedano. Opravijo vrsto intervjujev s hotelskim osebjem, vodstvom, tudi z bližnjimi prebivalci – slednji presojevalcem pojasnijo, kako hotel sodeluje z okoljem na področju okoljske in kulturne zaščite. Rezultati se seštevajo in morajo preseči minimalni prag, ki ga predvidevajo kriteriji. Če je prag komajda presežen, lahko rezultatu (in s tem pridobitvi znaka za okolje), močno pomaga uresničevanje pogojev na terciarni ravni.
Presojevalci svoje delo opravljajo vodeno (s strani hotelskega osebja) ali samostojno, pri čemer jim je omogočen dostop do vseh prostorov v hotelu (razen sob, ki so zasedene). Prijavitelju lahko podelijo enega do pet globusov. Prijavitelj (po pridobitvi znaka za okolje že član) pridobi znak za okolje za dve leti in napovedane ali nenapovedane kontrole ga lahko obiščejo kadar koli v tem obdobju. Po dveh letih je obvezna nova presoja za podaljšanje certifikata.
Svetovalna skupina HVS International znaka za okolje Ecotel ne oglašuje, niti ne vabi hotelov, da bi zanj prosili. Vendar pa oddelek tržnega komuniciranja pri HVS International promovira vse nove člane skladno s svojo trženjsko strategijo. Hoteli, ki so pridobili znak za okolje, smejo uporabljati Ecotelov logotip. Trženjski oddelek v svetovalni skupini HVS International ciljno oglašuje v mednarodnih strokovnih revijah in publikacijah. Hoteli, ki so pridobili znak za okolje, so vključeni tudi v Ecotelov internetni direktorij članstva.
Ta strategija je zelo učinkovita, saj je od leta 1994 več kot 1100 hotelov, motelov in počitniških krajev po vsem svetu zaprosilo za pridobitev znaka za okolje, vendar ga je prejelo le 40 hotelov v osmih državah. Samo pet hotelov na svetu je pridobilo znak s petimi globusi – pomembno je povedati, da ne gre zgolj za najbolj luksuzne namestitvene zmogljivosti. Hotelska podjetja sprejemajo Ecotel kot najbolj strogo okoljevarstveno shemo, zlasti ker gre za ločena področja, ki jih ocenjujejo na vsakem oddelku hotela posebej (tako na recepciji, v kuhinji, banketni kuhinji, sobah...).