Program ekološke ureditve in posodobitve slovenskih hotelov

Projekt programa ekološke ureditve
slovenskih hotelov

3.1.6.2. Znak za okolje Evropske unije za namestitvene obrate

Znak za okolje Evropske unije (znak za okolje EU) za namestitvene obrate je uradni znak Evropske unije za okolju prijazne turistične namestitvene storitve. Izvirno je bil znak oblikovan kot nagrada turističnim namestitvenim obratom, ki spoštujejo okolje.

Leta 2004 je Evropska komisija dodatno oblikovala tudi kriterije za kampe, ki lahko zaprosijo za znak za okolje od leta 2005. Evropski znak za okolje za namestitvene obrate je zagotovilo okolju prijaznega delovanja in dodana vrednost glede kakovosti izdelka, ki naj vpliva na odločitev turistov glede izbire izdelka ali destinacije. Podjetja, ki so pridobila znak za okolje za namestitve EU, so s tem uradno priznana kot najbolj okolju prijazna na svojem področju.

Za znak za okolje EU za namestitvene obrate lahko zaprosijo veh vrst namestitveni obrati, ki sodijo v izdelčno skupino »turistične namestitvene storitve«, ki za določeno ceno (provizijo) ponujajo varovano prenočitveno zmogljivost v primerno opremljenih sobah kot osnovno storitev turistom, popotnikom in prenočevalcem. Sen sodijo torej hoteli, penzioni, planinske koče, zasebni sobodajalci, turistične kmetije in kampi. Storitev prenočitve lahko vključuje tudi ponudbo hrane, rekreacije in razvedrila ter zelenih površin.

Podjetja, ki so pridobila znak za okolje EU za namestitvene obrate, si prizadevajo za:

  • nižje onesnaževanje zraka (povzročeno z barvami in čistili),
  • bolj varčno rabo energije in ostalih naravnih virov,
  • manj onesnaženo okolje in okolico (brez uporabe pesticidov, mineralnih gnojil ipd.),
  • v gastronomski ponudbi uporabljajo organsko pridelana živila.
Prednosti znaka za okolje EU za namestitvene obrate za ponudnike so:
  • Simbolizira visoko kakovost in okoljevarstveno uspešnost: znak je uradno priznana in spoštovana storitvena znamka, ki zagotavlja okoljevarstveno uspešnost in je sočasno tudi učinkovito promocijsko sredstvo, saj pokaže turistom prizadevanje namestitvenega obrata za čim bolj varovano okolje in dvig kakovosti.
  • Simbolizira ekološko učinkovitost in nižanje stroškov: večina okoljskih ukrepov zahteva precejšnjo angažiranost, vendar je rezultat prispevek k dodani vrednosti izdelka. Ukrepi pomagajo odkriti ekološke in ekonomske slabosti v podjetju in v nekaterih primerih povzročijo tudi zelo zanimive inovacije. Omejevanje porabe naravnih virov, energije in vode lahko pomembno znižajo stroške namestitvenega obrata.
  • Daje občutek ugodja: okoljski kriteriji zagotavljajo zdrava bivališča, zdravo prehrano in zdravo okolje za turiste in zaposlene. Okolju prijazne turistične namestitvene zmogljivosti uporabljajo naravne gradbene materiale, imajo nekadilska območja in ne uporabljajo nezdravih kemikalij (na primer v pralnicah in čistilnicah).
  • Vodi k izpolnjevanju pričakovanj gostov: okoljska zagotovila v veliki meri izpolnjujejo pričakovanja turistov, ki zlasti na potovanju pri počitku zahtevajo in želijo čistost, prijaznost do okolja in ljudi. Ta zagotovila je potrebno še posebej izpostaviti v promociji in oglaševanju turističnih izdelkov, saj ugodno vplivajo na odločitev gostov, da se še vrnejo, pa tudi na image destinacije. Večina gostov želi namestitev s pozitivnimi učinki na njihovo zdravje in v soglasju z naravo. Po nemški analizi iz leta 2002 kar 41,8 odstotka turistov želi okolju prijazno namestitev, 45,8 % želi učinkovito okoljevarstveno varovanje v destinaciji, kar 59,1 odstotka pa jih odločno odklanja onesnaženost v odprtem okolju. Naklonjenost do okolja je v približno 50 % značilna zlasti za turiste iz Nemčije, Avstrije, Velike Britanije in Francije, ki sodijo za slovenski turizem med ključne trge.
  • Pomaga pri krepitvi tržnega komuniciranja: nosilci znaka za okolje EU za namestitvene obrate so deležni naslednjih trženjskih aktivnosti:
    • uporabe uradnega logotipa, ki je prisoten na vseh brošurah, letakih, oglasih in spletnih straneh;
    • marketinškega priročnika z napotki za vključitev informacij o znaku za okolje EU v pisna besedila;
    • razširjanje informacije o znaku za okolje EU v medijih in na turističnih dogodkih, kar vpliva na dvig imagea.
Znak za okolje EU za namestitvene obrate je uradno priznan v vsej Evropski uniji, zato so trženjski učinki vseevropski.

Odlike turističnih objektov, ki jim je bil podeljen znak za okolje EU za namestitvene obrate:
  • Odgovoren odnos do okolja in turistov: znak za okolje EU je znak kakovosti, ki se ne odraža zgolj v tem, da ima hotel čiste sobe, ali da v restavraciji postrežejo z odlično hrano na lepo pogrnjeni mizi, temveč turistom ponudi sezonske izdelke, organsko pridelano hrano oziroma hrano lokalnih proizvajalcev. Bistveno je tudi, da je ves tekstil (rjuhe, brisače, namizni prti) opran z okolju prijaznimi čistili, torej brez škodljivih kemikalij.
  • Odgovoren odnos do pristojnega telesa, ki podeli znak za okolje EU: objekte redno pregledujejo neodvisni in nepodkupljivi kontrolorji, kar je zagotovilo za konsistentno izvajanje programa po vsej Evropi.
  • Zdravje in udobje: objekti, ki so pridobili znak za okolje EU za namestitvene obrate, ponujajo prestiž posebne vrste: brezskrbne počitnice ali poslovna srečanja. Skrb za okolje in zdravje sta na vrhu prioritet, ko gre za gradbene materiale in surovine. Sem sodi tako preprost način sortiranja odpadkov v sobah in nekadilske sobe kot eden najstarejših ukrepov: obvestilo gostu, kako naj ravna z brisačami, ki jih želi ponovno uporabiti.

Prva  |  Prejšnja  |  STRAN 15 / 16  |  Naslednja  |  Zadnja  

Priročnik
Novosti in druge zanimive teme

Trenutno ni aktualnih novic.